Koordynator ds. dostępności
Do zadań Koordynatora do spraw dostępności należy przede wszystkim:
- wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd,
- przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- monitorowanie działalności Urzędu Miejskiego w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Koordynator ds. dostępności zajmuje się także:
- opiniowaniem projektów pod kątem spełnienia wymogów bezpieczeństwa i dostępności dla osób z niepełnosprawnością,
- oceną zgodności przyjętych rozwiązań z obowiązującymi Standardami i Wytycznymi,
- szczegółową oceną rozwiązań technicznych stosowanych tak w przestrzeni publicznej, jak i we wnętrzach obiektów,
- oceną dostępności m.in. obiektów, ulic, placów, parkingów, terenów zielonych,
- wskazywaniem do stosowania autorskich rozwiązań Standardów oraz Wytycznych dla osób z niepełnosprawnościami, seniorów, rodziców z dziećmi, osób o ograniczonej mobilności,
- współpracą z Powiatową Społeczną Radą ds. Osób Niepełnosprawnych, Radą Seniorów Miasta Konina, środowiskami osób z niepełnosprawnościami (fundacje, stowarzyszenia),
- współpracą z inwestorami, konsultacjami i pomocą we wdrażaniu Standardów i Wytycznych w projektach realizowanych na terenach Konina,
- długofalowym projektem etapowego dostosowania miasta do obowiązujących norm projektowania uniwersalnego (tzw. mapa drogowa).
Kontakt
Urząd Miejski w Bychawie
ul. Partyzantów 1
23-100 Bychawa
815660004
Zespół ds. Dostępności:
Agnieszka Szacoń
Jolanta Puła - Dzieciątkowska
Grzegorz Szmit
Dane | Przenieś | Opcje | Tytuł | Data utworzenia | Znak dokumentu | Wprowadzający | Wytwarzający | Wydział |
---|