Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Bychawie

Logo - Urząd Miejski w Bychawie

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Podinspektor ds. ochrony środowiska i ochrony przyrody w Wydziale Inwestycji, Gospodarki i Środowiska (1 etat)

Jednostka ogłaszająca
Urząd Miejski w Bychawie ul.Partyzantów 1 23-100 Bychawa
Data ogłoszenia
2025-09-30
Termin składania dokumentów
2025-10-10
Wymagane wykształcenie

wykształcenie wyższe bez stażu pracy lub średnie i 3 letni staż pracy

Wymagania związane ze stanowiskiem

Wymagania niezbędne:

  1. wykształcenie wyższe bez stażu pracy lub średnie i 3 letni staż pracy;
  2. posiadanie obywatelstwa polskiego;
  3. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
  4. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  5. nieposzlakowana opinia;
  6. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku;
  7. umiejętność obsługi komputera w zakresie: pakiet biurowy MS Office, poczta elektroniczna, Internet;
  8. znajomość obowiązujących przepisów prawa w zakresie wykonywanych zadań, w szczególności:

1)      ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie,

2)      ustawy o odpadach,

3)      ustawy o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej i depozytowej,

4)      ustawy Prawo ochrony środowiska,

5)      ustawy o lasach,

6)      ustawy Prawo geologiczne i górnicze,

7)      ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych,

8)      ustawy o ochronie przyrody.

9)      ustawy o samorządzie gminnym;

10)   ustawy o pracownikach samorządowych;

11)   ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego;

12)   ustawy o finansach publicznych;

13)   ustawy Prawo zamówień publicznych;

14)   ustawy o ochronie danych osobowych;

15)   rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz.UE.L.119.1 z 04.05.2016 r.)– RODO,

16)   ustawy o dostępie do informacji publicznej,

17)   ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,

18)    instrukcji kancelaryjnej,

19)    regulaminu organizacyjnego Urzędu,

20)    statutu Gminy Bychawa.

 

Wymagania dodatkowe

  1. wykształcenie wyższe  na kierunku: ochrona środowiska, administracja;
  2. preferowane doświadczenie zawodowe w administracji publicznej;
  3. komunikatywność w kontaktach służbowych, uprzejmość, życzliwość w stosunku do interesantów, umiejętność nawiązywania kontaktów;
  4. wysoka kultura osobista;
  5. dokładność, obowiązkowość, odpowiedzialność;
  6. dyspozycyjność i zaangażowanie, umiejętność organizowania pracy własnej;
  7. umiejętność pracy w zespole;
  8. umiejętność stosowania i interpretacji przepisów prawa;
  9. odporność na stres.

 

Zakres obowiązków

1.        Wykonywanie zadań wynikających z ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie, a w szczególności:

a)     opracowywanie projektów szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie gminy;

b)     opracowywanie projektów uchwał rady miejskiej dot. gospodarki odpadami komunalnymi, a w szczególności o: wyborze metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia jej wysokości, szczegółowym sposobie i zakresie świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowaniu tych odpadów, górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości, którzy pozbywają się z terenu nieruchomości nieczystości ciekłych oraz właścicieli nieruchomości, którzy są zobowiązani zawrzeć umowę na odbieranie odpadów komunalnych itp.;

c)      zapewnienie czystości i porządku w gminie i tworzenie warunków niezbędnych do ich utrzymania:

§  nadzorowanie gospodarowania odpadami komunalnymi oraz realizacji zadań powierzonych podmiotom odbierającym odpady komunalne od właściciel nieruchomości;

§  współpraca z Bychawskim Przedsiębiorstwem Komunalnym w zakresie funkcjonowania punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych;

§  prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi w szczególności w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych;

§  udostępnianie na stronach internetowych gminy oraz w sposób zwyczajowo przyjęty informacji o podmiotach odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z ternu gminy, miejscach zagospodarowania odpadów niesegregowanych, bioodpadów oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych, wymaganych i osiągniętych poziomach recyklingu, punktach selektywnego zbierania odpadów komunalnych, punktach zbierających zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny, punktach zbierania odpadów folii, sznurka oraz opon.

§  prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych, przydomowych oczyszczalni ścieków, umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

d)     sprawowanie nadzoru nad realizacją przez właścicieli i użytkowników nieruchomości obowiązków utrzymania czystości i porządku oraz egzekwowania wykonania tych obowiązków;

e)     sprawowanie nadzoru nad przedsiębiorstwem któremu gmina zleciła wykonywanie zadań dot. utrzymania czystości i porządku na terenach których jest właścicielem lub zarządcą (parkach, skwerach, drogach, placach, przystankach komunikacyjnych itp.); 

f)       określanie i podawanie do publicznej wiadomości wymagań jakie powinny spełniać przedsiębiorcy ubiegający się o wydanie zezwolenia na opróżniania zbiorników bezodpływowych, transportu nieczystości ciekłych, ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części;

g)      opracowywanie, wydawanie i cofanie zezwoleń na świadczenie usług w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych, transportu nieczystości ciekłych, ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt i spalarni zwłok zwierząt i ich części;

h)     prowadzenie kontroli działalności gospodarczej przedsiębiorcy w zakresie zgodności wykonywanej działalności z udzielonym zezwoleniem;

i)        prowadzenie w formie elektronicznej ewidencji udzielonych i cofniętych zezwoleń;

j)        prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, dokonywanie wpisów i wykreśleń w nim;

k)      prowadzenie sprawozdawczości z realizacji zadań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi. 

2.        Dokonywanie corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi, w celu weryfikacji możliwości technicznych i organizacyjnych gminy w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi, w tym:

a)     możliwości przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania,

b)     potrzeb inwestycyjnych związanych z gospodarowaniem odpadami komunalnymi,

c)      kosztów poniesionych w związku z odbieraniem, odzyskiem, recyklingiem i unieszkodliwianiem odpadów komunalnych,

d)     liczby mieszkańców,

e)     liczby właścicieli nieruchomości, którzy pozbywają się z terenu nieruchomości nieczystości ciekłych oraz nie są obowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy w imieniu których gmina powinna podjąć stosowne działania,

f)       ilości odpadów komunalnych wytwarzanych na terenie gminy,

g)      ilości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania odbieranych z terenu gminy.

3.        Współpraca ze Związkiem Celowym „PROEKOB” z siedzibą w Bełżycach i koordynowanie jego działań na terenie gminy.

4.        Współpraca z Bychawskim Przedsiębiorstwa Komunalnego Sp. z o.o. świadczącym usługi komunalne i koordynowanie działań w tym zakresie

5.        Wykonywanie zadań wynikających z ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, a w szczególności:

a)  prowadzenie postepowań i wydawanie decyzji nakazujących posiadaczowi odpadów usunięcie odpadów z miejsca nieprzeznaczonego do ich składowania i magazynowania;

b)     podejmowanie działań polegających na usuwaniu i zagospodarowaniu odpadów zagrażających życiu lub zdrowiu dla ludzi lub środowiska;

c)      współpracowanie z innymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie zbierania informacji do opracowywania i aktualizacji planów gospodarki odpadami,

d)     opracowywanie niezbędnych opinii i zbieranie dokumentów w sprawach wydawanych (cofanych) zezwoleń, pozwoleń określonych w/w ustawą.

6.        Wykonywanie zadań wynikających z ustawy z dnia 11 maja 2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej i depozytowej, a w szczególności:

a)     sporządzanie rocznych sprawozdań zawierających informację o:

§  rodzaju i ilości odpadów opakowaniowych zebranych przez gminę (związek gmin) lub podmiot działający w ich imieniu,

§  rodzaju i ilości odpadów opakowaniowych przekazanych przez gminę (związek gmin) lub podmiot działający w ich imieniu do odzysku i recyklingu,

§  wydatkach poniesionych na działania określone na te cele i przekazywanie ich właściwym organom;

b)  przechowywanie dokumentów potwierdzających przekazanie odpadów opakowaniowych do odzysku i recyklingu przez okres określony ustawą.

7.        Wykonywanie zadań wynikających z ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska, a w szczególności:

a) opracowywanie projektów gminnego programu ochrony środowiska oraz aktualizowanie go;

b)  sprawowanie nadzoru nad realizacją gminnego programu ochrony środowiska, oraz sporządzanie raportów z tej realizacji;

c)  sporządzanie opinii dot. projektu uchwały w sprawie programu ochrony powietrza;

d) sporządzenie opinii dot. projektu uchwały w sprawie planu działań krótkotrwałych o których mowa w ustawie;

e)     sporządzanie opinii dot. projektu uchwały antysmogowej;

f)  pełnienie obowiązków organu ochrony środowiska w przypadku zwykłego korzystania ze środowiska przez osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami:

§  opracowywanie i wydawanie decyzji nakładającej na użytkownika urządzenia obowiązek prowadzenia w określonym czasie pomiarów wielkości emisji wykraczających poza standardy;

§  przyjmowanie wyników pomiarów których obowiązek wykonania nałożono  w decyzjach;

§  przyjmowanie zgłoszeń instalacji z której emisja nie wymaga pozwolenia, mogącej negatywnie oddziaływać na środowisko;

§  opracowywanie i wydawanie decyzji ustalającej wymagania w zakresie ochrony środowiska dot. eksploatacji instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia;  

§  opracowywanie i wydawanie decyzji wstrzymujących użytkowanie instalacji funkcjonujących w ramach zwykłego korzystania ze środowiska

§  opracowywanie i przedkładanie Radzie Miejskiej propozycji ograniczenia czasu funkcjonowania instalacji lub korzystania z urządzeń, z których emitowany hałas może negatywnie oddziaływać na środowisko;      

g)    sporządzanie i przedkładanie marszałkowi województwa informacji o rodzaju, ilości i miejscach występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska; 

h)  prowadzenie i aktualizowanie danych ewidencji wyrobów zawierających azbest na terenie gminy;

i)   sprawowanie kontroli nad przestrzeganiem i stosowaniem przepisów o ochronie środowiska w zakresie objętym właściwością organu;

j)   współpraca z instytucjami zewnętrznymi w zakresie pozyskiwanie i realizacji programów dot. dofinasowania do usuwania i utylizacji wyrobów azbestowych  znajdujących się na terenie gminy.

8.        Wykonywanie zadań wynikających z ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach,   a w szczególności:

a)     wnioskowanie o przeznaczenie gruntów do zalesienia,

b)  opracowywanie opinii dotyczących przyznania właścicielowi lub użytkownikowi wieczystemu gruntów dotacji na całkowite lub częściowe pokrycie kosztów zalesienia gruntów,

c)   przygotowanie opinii Rady Miejskiej dotyczących uznania lasu za ochronny lub pozbawienia go tego charakteru,

d) przyjmowanie do wyłożenia w siedzibie urzędu do publicznego wglądu projektu uproszczonego planu urządzenia lasu.

9.        Wykonywanie zadań wynikających z ustawy z 4 lutego 1994 r. – Prawo geologiczne i górnicze, a w szczególności:

a)  opracowywanie opinii i zbieranie dokumentów w sprawach udzielania koncesji na poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin,

b)     kontrola wpływów opłat eksploatacyjnych za wydobywanie kopalin. 

10.    Wykonywanie zadań wynikających z ustawy z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych, a w szczególności:

a)  wnioskowanie o przeznaczenie gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze  i nieleśne,

b)  opracowywanie opinii dot. nałożenia w decyzji o wyłączeniu gruntów z produkcji rolniczej i leśnej obowiązków zdjęcia oraz wykorzystania na cele poprawy wartości użytkowej gruntów próchniczej warstwy gleby z gruntów rolnych klas I, II, IIIa, IIIb, III, IVa, IVb oraz torfowisk,

c)   opracowywanie i wydawanie decyzji nakazującej właścicielowi gruntów wykonania odpowiednich zabiegów przeciwdziałających degradacji gruntów w tym również spowodowanej nieprzestrzeganiem przepisów o ochronie roślin uprawnych przed chorobami, szkodnikami i chwastami,

d)  przyjmowanie do wyłożenia w siedzibie urzędu projektu planu gospodarowania na gruntach położonych na obszarach ograniczonego użytkowania, istniejących wokół zakładów przemysłowych i przedkładanie ich Radzie Miejskiej do zatwierdzenia.

e)  opracowywanie i wydawanie właścicielowi gruntów położonych w obszarze ograniczonego użytkowania nakazów zniszczenia określonych upraw, przemieszczenia zwierząt poza obszar ograniczonego użytkowania lub dokonania ich uboju,

f)    opracowywanie opinii w sprawach rekultywacji i zagospodarowania gruntów.

11.    Wykonywanie zadań wynikających z ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, a w szczególności:

a)     opracowywanie i wydawanie zezwoleń, przyjmowanie zgłoszeń na  usuwanie drzew i krzewów,

b)     prowadzenie postępowań dot. naliczanie kar pieniężnych za uszkodzenie, zniszczenie drzewa lub krzewu oraz za usunięcie drzew i krzewów bez zezwolenia,

c)      pełnienie obowiązków gminnego organu ochrony środowiska,

d)  prowadzenie całości spraw związanych z usuwaniem drzew i krzewów z terenów gminnych:

§  uzyskanie pozwolenia na usunięcie,  

§  zapewnienie wyceny przeznaczonych do usunięcia drzew,

§  przeprowadzenie procedury sprzedaży/kupna drzew,

§  nadzór nad realizację umowy kupna drzew. 

12.    Prowadzenie spraw związanych z usuwaniem skutków klęsk żywiołowych
i współpraca z właściwymi organami w tym zakresie.

13.    Sporządzanie sprawozdań statystycznych i informacji wynikających z zajmowanego stanowiska.

14.    Przygotowanie zamówień, dokonywanie określenia przedmiotu zamówienia publicznego, szacowanie wartości zamówienia, proponowanie trybu udzielenia zamówienia dla zadań realizowanych na zajmowanym stanowisku pracy zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz ustawą o finansach publicznych.

15.    Udostępnianie informacji publicznych, o których mowa w ustawie o dostępie do informacji publicznych z zakresu stanowiska pracy.

16.  Zamieszczanie i aktualizowanie informacji w Biuletynie Informacji Publicznej w sprawach z zakresu stanowiska pracy.

17.    Wykonywanie zadań z zakresu obronności oraz ochrony ludności i obrony cywilnej oraz zarządzania kryzysowego zleconych przez przełożonych a określonych w odrębnych ustawach.

18.    Wykonywanie zadań powierzonych odrębnymi zarządzeniami, w tym w zakresie kontroli zarządczej obowiązującej w Urzędzie Miejskim w Bychawie.

19.  Wnikliwe, szybkie, staranne i bezstronne działanie prowadzące do należytego załatwienia sprawy.

20.    Przestrzeganie tajemnicy służbowej i innych tajemnic określonych przepisami prawa.

21.    Przestrzeganie regulaminu pracy, przepisów bhp i ppoż.

22.    Wykonywanie innych prac zleconych przez przełożonych.

23.    Właściwe planowanie i organizacja pracy na zajmowanym stanowisku pracy.

24.    Dbałość o właściwe stosunki międzyludzkie w miejscu pracy, o ład, porządek oraz ochronę powierzonego mienia.

25.  Ochrona danych osobowych, o których mowa w ustawie  o ochronie danych osobowych i rozporządzenia w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE 9ogolne rozporządzenie o ochronie danych)

26.    Ochrona informacji niejawnych, o których mowa w ustawie o ochronie informacji niejawnych.

27.  Prowadzenie dokumentacji zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt, przechowywanie i przekazywanie do archiwum.

Wymagane dokumenty

1.      list motywacyjny opatrzony własnoręcznym podpisem oraz numerem telefonu kontaktowego lub e-mailem;

2.      życiorys zawodowy (cv ) opatrzony własnoręcznym podpisem;

3.      oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych opatrzone własnoręcznym podpisem;

4.      oświadczenie kandydata o braku prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe opatrzone własnoręcznym podpisem;

5.      oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego opatrzone własnoręcznym podpisem;

6.      kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie opatrzony własnoręcznym podpisem;

7.      oświadczenie o braku przeciwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na wskazanym stanowisku opatrzone własnoręcznym podpisem;

8.      ,,Zgoda na przetwarzanie danych osobowych” opatrzona własnoręcznym podpisem;

9.      kserokopia dokumentu potwierdzającego wymagane wykształcenie;

10.  kserokopie świadectw pracy lub zaświadczeń dokumentujących posiadany staż pracy (zaświadczenie o zatrudnieniu dokumentuje wyłącznie bieżący okres zatrudnienia tj. niezakończony stosunek pracy oraz okresy zatrudnienia występujące przed wejściem w życie przepisów nakazujących wydawanie świadectw pracy);

11.  kserokopie innych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i umiejętności tj. certyfikaty, zaświadczenia, referencje itp. (jeżeli kandydat takie posiada).

Warunki pracy

1.      praca o charakterze administracyjno-biurowym,

2.      stanowisko pracy związane z pracą przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz./dobę,

3.      wymiar czasu pracy: pełny wymiar czasu pracy (1 etat),

4.      miejsce pracy: Urząd Miejski w Bychawie, ul. Partyzantów 1 (praca wykonywana w budynku nie posiadającym windy),

5.      praca w godzinach: poniedziałek 8.00 – 16.00, wtorek-piątek 7.15 – 15.15,

6.      bezpośredni kontakt z interesantem,

7.      praca wymagająca wyjazdów w teren w związku z czynnościami wykonywanymi na stanowisku pracy.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

W sierpniu 2025 r. (miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia) wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Bychawie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych był  wyższy niż 6%.

Miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć w Punkcie Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Bychawie lub przesłać poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP, z wykorzystaniem kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego albo pocztą na adres: Urząd Miejski w Bychawie  ul. Partyzantów 1, 23-100 Bychawa w zamkniętej kopercie A4 oznaczonej imieniem i nazwiskiem oraz danymi kontaktowymi z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko:  Podinspektor ds. ochrony środowiska i ochrony przyrody w Wydziale Inwestycji, Gospodarki i Środowiska (1 etat)”,  w terminie do dnia 10 października 2025 r. do godz. 15.15 (decyduje data wpływu do urzędu). 

Uwagi

1.     Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie, jak również nie spełniające wymogów formalnych nie będą rozpatrywane.

2.       Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną telefonicznie zaproszeni na postępowanie kwalifikacyjne obejmujące test oraz rozmowę kwalifikacyjną.

3.       Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Bychawie (https://umbychawa.bip.lubelskie.pl) oraz na tablicy informacyjnej w budynku Urzędu Miejskiego w Bychawie ul. Partyzantów 1.

4.       W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym umowę o pracę zawiera się na czas określony (nie dłużej niż 6 miesięcy). W czasie trwania umowy organizuje się służbę przygotowawczą kończącą się egzaminem, którego pozytywny wynik jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika.

5.       W związku z wejściem w życie od dnia 25 września 2024 r. ustawy z dnia 14 czerwca 2024  o ochronie sygnalistów (Dz.U z 2024 r., poz. 928),  informuję, że zgodnie z art. 24 ust. 6 ww. ustawy, o  obowiązku informowania przyszłych pracowników, iż  w Urzędzie Miejskim w Bychawie, obowiązuje  procedura zgłoszeń wewnętrznych. Każdorazowo osoba zainteresowana jej treścią może ją uzyskać do wglądu w siedzibie Urzędu Miejskiego

Załączniki
  • pdf 107 KB pobrano: 21 razy
  • pdf 1,09 MB pobrano: 17 razy

  • Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Justyna Jendrzejczak
    Dodano do BIP dnia 30-09-2025 13:52:46