Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Bychawie

Logo - Urząd Miejski w Bychawie

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Podinspektor ds. obsługi interesanta w Wydziale Organizacji i Spraw Społecznych - 1 etat

Jednostka ogłaszająca
Urząd Miejski w Bychawie ul.Partyzantów 1 23-100 Bychawa
Data ogłoszenia
2025-05-28
Termin składania dokumentów
2025-06-09
Wymagane wykształcenie

wykształcenie wyższe bez stażu pracy lub średnie i 3 letni staż pracy

Wymagania związane ze stanowiskiem

Wymagania niezbędne:

1.      wykształcenie wyższe bez stażu pracy lub średnie i 3 letni staż pracy;

2.      posiadanie obywatelstwa polskiego;

3.      pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;

4.  brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;

5.      nieposzlakowana opinia;

6.      stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku;

7.   umiejętność obsługi komputera w zakresie: pakiet biurowy MS Office, poczta elektroniczna, Internet;

8.      znajomość obowiązujących przepisów prawa w zakresie wykonywanych zadań, w  szczególności:

1)      ustawy o samorządzie gminnym;

2)      ustawy o pracownikach samorządowych;

3)      ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego;

4)      ustawy o finansach publicznych;

5)      ustawy Prawo zamówień publicznych;

6)      ustawy o ochronie danych osobowych;

7)      rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz.UE.L.119.1 z 04.05.2016 r.) – RODO,

8)      ustawy o dostępie do informacji publicznej,

9)      ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,

10)   ustawy o petycjach,

11)   instrukcji kancelaryjnej,

12)   o sporcie,

13)   regulaminu organizacyjnego Urzędu,

14)   statutu Gminy Bychawa.

 

 Wymagania dodatkowe

1.      wykształcenie wyższe administracyjne, informatyczne lub pokrewne;

2.      preferowane doświadczenie na stanowisku do spraw obsługi interesanta w jednostkach publicznych;

3.      komunikatywność w kontaktach służbowych, uprzejmość, życzliwość w stosunku do interesantów, umiejętność nawiązywania kontaktów;

4.      rzetelność i precyzyjność w przekazywaniu informacji;

5.      wysoka kultura osobista;

6.      dokładność, obowiązkowość, odpowiedzialność;

7.      dyspozycyjność i zaangażowanie, umiejętność organizowania pracy własnej, ;

8.      umiejętność pracy w zespole;

9.      umiejętność stosowania i interpretacji przepisów prawa;

10.  umiejętność administrowania systemami operacyjnymi oraz diagnozowania i rozwiązywania typowych problemów informatycznych;

11.  odporność na stres.

 

Zakres obowiązków

1.      Koordynowanie i zapewnienie prawidłowego działania punktu obsługi interesanta, a w szczególności:

1)      sprawna i profesjonalna obsługa interesantów,

2)      przyjmowanie połączeń telefonicznych zewnętrznych i wewnętrznych,

3)      przyjmowanie podań, wniosków i skarg od interesantów, informowanie o kompletności podań i opłatach z tym związanych,

4)      kierowanie interesantów do właściwych wydziałów i stanowisk pracy, w tym wypełnianie roli „przewodnika po urzędzie”,

5)      udostępnianie interesantom stosownych druków, formularzy, wzorów dla spraw załatwianych w urzędzie lub innych instytucjach,

6)      udzielanie interesantom pomocy w wypełnianiu formularzy, druków,

7)      przygotowywanie i ogłaszanie informacji służących  interesantom, usprawniających ich obsługę,

8)      udzielanie wszechstronnej informacji interesantom o sprawach załatwianych w urzędzie oraz obowiązujących w tym zakresie procedur.

2. Współpraca i pomoc w wykonywaniu czynności kancelaryjnych określonych dla kancelarii przepisami instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

3.      Wykonywanie czynności związanych z obsługą tj.:

1)      wypisywanie poleceń wyjazdów służbowych pracownikom urzędu i kierownikom jednostek organizacyjnych oraz prowadzenie ewidencji w tym zakresie,

2)      prowadzenie ewidencji wyjść służbowych i dbałość o jej należyte wypełnianie,

3)      przygotowywanie listy obecności, dokonywanie w niej wpisów  wynikających z obowiązujących przepisów  prawa i wydanych dyspozycji,

4)      doręczanie wydruków zestawień rozmów telefonicznych pracownikom w celu opisania,

5)      przekazywanie pracownikom spraw zgłoszonych podczas ich nieobecności,

6)      wykonywanie kserokopii dokumentów na potrzeby urzędu zgodnie ze wskazaniem przełożonych.

4.      Prowadzenie punktu Potwierdzania Profilu Zaufanego.

5.      Realizacja zadań gminy w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej i sportu, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

6.      Współpraca z lokalnymi klubami sportowymi, stowarzyszeniami i innymi organizacjami działającymi w obszarze kultury fizycznej i sportu, w tym opiniowanie i monitorowanie ich działalności w zakresie korzystania ze środków publicznych.

7.      Współpraca przy organizacji imprez sportowych oraz działań mających na celu aktywizację fizyczną mieszkańców.

8.       Opracowywanie zgłaszanych przez burmistrza wniosków o nadanie wyróżnienia „zasłużony dla gminy Bychawa” w zakresie kultury fizycznej i sportu.

9.        Inicjowanie, koordynowanie i realizacja działań w zakresie współpracy z gminami partnerskimi.

10.  Utrzymywanie kontaktów roboczych z przedstawicielami miast i regionów partnerskich.

11.   Organizowanie i obsługa wizyt delegacji zagranicznych.

12.  Zgłaszanie inicjatyw w zakresie form współpracy z gminami partnerskimi, nawiązywanie współpracy międzynarodowej ze społecznościami lokalnymi innych państw.

13.   Dokonywanie zakupu materiałów biurowych zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem jednostki.

14.   Prowadzenie ewidencji materiałów biurowych oraz monitorowanie ich stanu.

15.   Rozdysponowanie materiałów biurowych pracownikom zgodnie ze zgłoszonym zapotrzebowaniem.

16.  Prowadzenie rejestru pełnomocnictw, upoważnień, wzorów podpisów, podpisów elektronicznych.

17.  Sporządzanie sprawozdań statystycznych i informacji wynikających z zajmowanego stanowiska.

18.  Przygotowanie zamówień, dokonywanie określenia przedmiotu zamówienia publicznego, szacowanie wartości zamówienia, proponowanie trybu udzielenia zamówienia dla zadań realizowanych na zajmowanym stanowisku pracy zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz ustawą o finansach publicznych.

19.  Udostępnianie informacji publicznych, o których mowa w ustawie o dostępie do informacji publicznych z zakresu stanowiska pracy.

20.  Zamieszczanie i aktualizowanie informacji w Biuletynie Informacji Publicznej w sprawach z zakresu stanowiska pracy.

21.  Wykonywanie zadań z zakresu obronności oraz ochrony ludności i obrony cywilnej oraz zarządzania kryzysowego zleconych przez przełożonych a określonych w odrębnych ustawach.

22.  Wykonywanie zadań powierzonych odrębnymi zarządzeniami, w tym w zakresie kontroli zarządczej obowiązującej w Urzędzie Miejskim w Bychawie.

23.  Wnikliwe, szybkie, staranne i bezstronne działanie prowadzące do należytego załatwienia sprawy.

24.  Przestrzeganie tajemnicy służbowej i innych tajemnic określonych przepisami prawa.

25.  Przestrzeganie regulaminu pracy, przepisów bhp i ppoż.

26.  Wykonywanie innych prac zleconych przez przełożonych.

27.  Właściwe planowanie i organizacja pracy na zajmowanym stanowisku pracy.

28.  Dbałość o właściwe stosunki międzyludzkie w miejscu pracy, o ład, porządek oraz ochronę powierzonego mienia.

29.  Ochrona danych osobowych, o których mowa w ustawie  o ochronie danych osobowych i rozporządzenia w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)

30.  Ochrona informacji niejawnych, o których mowa w ustawie o ochronie informacji niejawnych.

31.  Prowadzenie dokumentacji zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt, przechowywanie i przekazywanie do archiwum.

32.  Zastępowanie pracownika zatrudnionego na stanowisku ds. obsługi kancelaryjnej,  pracownika zatrudnionego na stanowisku informatyka.

Wymagane dokumenty

1.      list motywacyjny opatrzony własnoręcznym podpisem oraz numerem telefonu kontaktowego lub e-mailem;

2.      życiorys zawodowy (cv ) opatrzony własnoręcznym podpisem;

3.      oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych opatrzone własnoręcznym podpisem;

4.      oświadczenie kandydata o braku prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe opatrzone własnoręcznym podpisem;

5.      oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego opatrzone własnoręcznym podpisem;

6.      kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie opatrzony własnoręcznym podpisem;

7.      oświadczenie o braku przeciwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na wskazanym stanowisku opatrzone własnoręcznym podpisem;

8.      ,,Zgoda na przetwarzanie danych osobowych” opatrzona własnoręcznym podpisem;

9.      kserokopia dokumentu potwierdzającego wymagane wykształcenie;

10.  kserokopie świadectw pracy lub zaświadczeń dokumentujących posiadany staż pracy (zaświadczenie o zatrudnieniu dokumentuje wyłącznie bieżący okres zatrudnienia tj. niezakończony stosunek pracy oraz okresy zatrudnienia występujące przed wejściem w życie przepisów nakazujących wydawanie świadectw pracy);

11.  kserokopie innych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i umiejętności tj. certyfikaty, zaświadczenia, referencje itp. (jeżeli kandydat takie posiada).

Warunki pracy

1.      praca o charakterze administracyjno-biurowym;

2.      stanowisko pracy związane z pracą przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz./dobę;

3.      wymiar czasu pracy: pełny wymiar czasu pracy (1 etat);

4.      miejsce pracy: Urząd Miejski w Bychawie, ul. Partyzantów 1 (praca wykonywana w budynku nie posiadającym windy);

5.      praca w godzinach: poniedziałek 8.00 – 16.00, wtorek-piątek 7.15 – 15.15;

6.      codzienny kontakt telefoniczny;

7.      bezpośredni kontakt z interesantem.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

W kwietniu 2025 r. (miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia) wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Bychawie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych był  wyższy niż 6%.

Miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć w Punkcie Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Bychawie lub przesłać poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP, z wykorzystaniem kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego albo pocztą na adres: Urząd Miejski w Bychawie  ul. Partyzantów 1, 23-100 Bychawa w zamkniętej kopercie A4 oznaczonej imieniem i nazwiskiem i adresem do korespondencji kandydata z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko:  Podinspektor ds. obsługi interesanta w  Wydziale Organizacji i Spraw Społecznych w Urzędzie Miejskim w Bychawie (1 etat)”,  w terminie do dnia 9 czerwca 2025 r. do godz. 15.00 (decyduje data wpływu do urzędu).  Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie, jak również nie spełniające wymogów formalnych nie będą rozpatrywane.

Uwagi

1.      Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną telefonicznie zaproszeni na postępowanie kwalifikacyjne obejmujące test oraz rozmowę kwalifikacyjną.

2.      Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Bychawie (https://umbychawa.bip.lubelskie.pl) oraz na tablicy informacyjnej w budynku Urzędu Miejskiego w Bychawie ul. Partyzantów 1.

3.      W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym umowę o pracę zawiera się na czas określony (nie dłużej niż 6 miesięcy). W czasie trwania umowy organizuje się służbę przygotowawczą kończącą się egzaminem, którego pozytywny wynik jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika.

4.      W związku z wejściem w życie od dnia 25 września 2024 r. ustawy z dnia 14 czerwca 2024  o ochronie sygnalistów (Dz.U z 2024 r., poz. 928),  informuję, że zgodnie z art. 24 ust. 6 ww. ustawy, o  obowiązku informowania przyszłych pracowników, iż  w Urzędzie Miejskim w Bychawie, obowiązuje  procedura zgłoszeń wewnętrznych. Każdorazowo osoba zainteresowana jej treścią może ją uzyskać do wglądu w siedzibie Urzędu Miejskiego


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Justyna Jendrzejczak
Dodano do BIP dnia 28-05-2025 15:37:29