Dyrektor Wydziału Rozwoju, Strategii i Projektów w Urzędzie Miejskim w Bychawie (1 etat)
wykształcenie wyższe
Wymagania niezbędne:
- wykształcenie wyższe;
- posiadanie 5 letniego stażu pracy;
- posiadanie obywatelstwa polskiego;
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- nieposzlakowana opinia;
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku.
Wymagania dodatkowe:
- posiadanie, co najmniej trzyletniego stażu pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym;
- studia podyplomowe z zakresu zarządzania projektami lub administracji i zarządzania;
- posiadanie m.in. 5 lat doświadczenia w realizacji projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych;
- znajomość programów i wytycznych w zakresie realizacji perspektywy Fundusze Europejskie 2021-2027;
- znajomość zasad udzielania zamówień publicznych w projektach;
- umiejętność interpretacji przepisów prawa wspólnotowego i krajowego w zakresie funduszy pomocowych ze szczególnym uwzględnieniem ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, ustawy prawo zamówień publicznych,
- znajomość ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o finansach publicznych, ustawy prawo zamówień publicznych, ustawy o pracownikach samorządowych i ich aktów wykonawczych
- znajomość programów komputerowych: pakiet biurowy MS Office,
- umiejętność pracy w zespole, radzenia sobie ze stresem, komunikatywność,
- zdolność analitycznego myślenia;
- samodzielność i dyspozycyjność w wykonywaniu powierzonych obowiązków;
- Koordynacja i nadzór nad realizacją projektów i programów rozwojowych, społecznych, edukacyjnych finansowanych ze środków zewnętrznych.
- Wykonywanie zadań wynikających z ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, a w szczególności:
- koordynowanie prac związanych z opracowaniem i uchwaleniem strategii rozwoju gminy,
- koordynowanie procesu związanego z opracowaniem i uchwaleniem Strategii Rozwoju Gminy oraz jej aktualizacji;
- zapewnienie spójności polityki rozwoju miasta z dokumentami programującymi rozwój szczebla regionalnego, krajowego i unijnego.
- Identyfikowanie i definiowanie celów i priorytetów rozwojowych gminy.
- Opiniowanie krajowych, regionalnych oraz lokalnych projektów dokumentów o charakterze strategicznym i planistycznym.
- Prowadzenie bieżącej analizy w zakresie możliwości pozyskania środków z funduszy zewnętrznych na realizację zadań na terenie gminy.
- Monitorowanie zmian w zakresie regionalnych, krajowych i unijnych polityk oraz regulacji prawnych związanych ze strategicznym zarządzaniem rozwojem gminy.
- Przygotowywanie koncepcji wniosków aplikacyjnych celem uzyskania zewnętrznych źródeł finansowania.
- Współpraca z instytucjami wdrażającymi, administracją rządową i wojewódzką w zakresie realizowanych programów i projektów.
- Kompleksowa kontrola wykonawców w ramach zawartych umów w ramach realizacji zadań projektowych.
- Monitorowanie i kompleksowe nadzorowanie poziomu realizacji i rozliczania projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych.
- Nadzór nad zespołami zarządzającymi projektami realizowanymi przez gminę oraz gminne jednostki organizacyjne.
- Współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami organizacyjnymi uczestniczącymi w planowaniu, realizowaniu i monitorowaniu projektów finansowanych z funduszy UE oraz innych źródeł zewnętrznych.
- Koordynacja działań komórek organizacyjnych Urzędu w zakresie wdrażania programów i projektów poprzez udzielanie informacji o możliwościach pozyskiwania środków z źródeł zewnętrznych.
- Opracowanie rocznego Raportu o stanie gminy zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym.
- Współpraca ze stowarzyszeniem Lubelskiego Obszaru Metropolitarnego w zakresie realizacji Strategii Rozwoju Ponadlokalnego Lubelskiego Obszaru Metropolitalnego do roku 2030;
- Współpraca z Lokalną Grupą Działania „Kraina wokół Lublina”
- Współpraca w ramach porozumienia partnerskiego jednostek samorządu terytorialnego powiatu lubelskiego „Bystrzyca”.
- Opracowanie i aktualizacja Procedury Kontroli Zarządczej sprawowanej w Urzędzie;
- Koordynowanie działań w zakresie kontroli zarządczej z uwzględnieniem standardów określonych dla sektora finansów publicznych:
-
- prowadzenie zbiorczego rejestru ryzyk na podstawie danych przekazanych z komórek organizacyjnych Urzędu;
- nadzór nad przebiegiem procesu samooceny systemu kontroli zarządczej w Urzędzie;
- przygotowanie informacji w zakresie funkcjonowania i stanu kontroli zarządczej oraz propozycji usprawnień w tych zakresie;
- sprawowanie nadzoru nad skutecznością działania ustalonych systemów kontroli zarządczej;
- zgłaszanie Burmistrzowi nieprawidłowości i zagrożeń w efektywnym funkcjonowaniu Urzędu w wyniku przeprowadzonych analiz i zarządzania ryzykiem;
- sprawowanie nadzoru nad stanem wdrożenia kontroli zarządczej w Urzędzie;
- Sprawowanie nadzoru nad Żłobkiem Mały Miś w Bychawie w zakresie warunków i jakości świadczonej opieki zgodnie z ustawą o opiece nad dzieckiem w wieku lat 3 oraz na podstawie planu nadzoru przyjętego przez Radę w drodze uchwały w zakresie:
- zgodności danych zawartych odpowiednio w rejestrze lub wykazie ze stanem faktycznym;
- wywiązywania się z obowiązku sporządzania i przekazywania sprawozdań, o których mowa w art. 64 w/w ustawy;
- wywiązywania się z obowiązku obniżenia opłaty rodzica za pobyt dziecka w żłobku, w związku z otrzymaniem świadczenia „Aktywnie w żłobku”, o którym mowa w ustawie z dnia 15 maja 2024 r. o wspieraniu rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowaniu dziecka – „Aktywny rodzic”.
- Prowadzenie czynności nadzorczych, także poza planem nadzoru w przypadku powzięcia informacji o:
- nieprawidłowościach w organizacji i funkcjonowaniu żłobka;
- nieprawidłowościach w zakresie zgodności danych zawartych odpowiednio w rejestrze lub wykazie ze stanem faktycznym;
- niewywiązywaniu się z obowiązku sporządzania i przekazywania sprawozdań, o których mowa w art. 64,
- niewywiązywaniu się z obowiązku obniżenia opłaty rodzica za pobyt dziecka w żłobku, w związku z otrzymaniem świadczenia „Aktywnie w żłobku”, o którym mowa w ustawie z dnia 15 maja 2024 r. o wspieraniu rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowaniu dziecka – „Aktywny rodzic”;
- niespełnianiu przez odpowiednio żłobek standardów opieki określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 6c oraz w przepisach odrębnych
- Przygotowywanie projektów zleceń, umów, porozumień z jednostkami zewnętrznymi oraz projektów uchwał, zarządzeń związanych z realizacją zadań w Wydziale.
- Zapewnienie prawidłowej realizacji zadań kierowanego Wydziału.
- Przestrzeganie terminowości i zgodności z prawem powierzonych zadań.
- Wydawanie decyzji administracyjnych w ramach udzielonych upoważnień.
- Nadzór nad prawidłowością projektów uchwał, zarządzeń, decyzji, umów i innych dokumentów przygotowywanych przez komórkę organizacyjną.
- Wykonywanie kontroli wewnętrznej w komórce organizacyjnej.
- Akceptacja merytoryczna wszystkich dokumentów w sprawach objętych zakresem działania Wydziału, a w szczególności projektów uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza oraz dokumentów, które mogą spowodować powstanie zobowiązań finansowych.
- Zapewnienie prawidłowej obsługi mieszkańców gminy w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej oraz terminowe załatwianie spraw.
- Określanie, w uzgodnieniu z bezpośrednim przełożonym, kierunków i sposobów wykonywania zadań.
- Przygotowanie propozycji do projektu budżetu oraz wieloletniej prognozy finansowej.
- Dokonywanie podziału zadań Wydziału między stanowiska pracy w sposób gwarantujący ich równomierne obciążenie i właściwe wykorzystanie oraz sprawowanie bieżącej kontroli postępu powierzonych prac.
- Wnioskowanie w sprawach dotyczących ilości etatów w podległej komórce organizacyjnej w odniesieniu do zakresu realizowanych zadań.
- Współpraca i zapewnienie optymalnego przepływu informacji dotyczących realizowanych przez Urząd i komórkę organizacyjną zadań.
- Uczestniczenie w pracach Rady tj. sesjach i komisjach w zakresie realizowanych zadań;
- Przygotowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych Rady oraz ustalenia Komisji Rady.
- Niezwłocznie informowanie bezpośredniego przełożonego o problemach mogących skutkować zagrożeniem realizacji zadań i przedstawianie propozycji rozwiązań tych problemów.
- Sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad pracą Wydziału i jego pracowników.
- Organizowanie pracy w sposób zapewniający efektywne wykorzystanie czasu pracy.
- Przygotowywanie opisów stanowisk pracy oraz zakresów czynności podległych pracowników i wręczanie pracownikom po zatwierdzaniu przez Burmistrza Bychawy.
- Nadzorowanie przestrzegania dyscypliny pracy oraz wnioskowanie do bezpośredniego przełożonego o zastosowanie kar porządkowych dla podległych pracowników.
- Dokonywanie okresowych ocen pracy podległych pracowników.
- Ustalanie zastępstwa na czas nieobecności pracowników zatrudnionych na stanowiskach pracy w Wydziale.
- Nadzorowanie przestrzegania przez pracowników regulaminu pracy, przepisów ustawy o ochronie informacji niejawnych, ustawy o ochronie danych osobowych.
- Wykonywanie prac z zakresu obronności i obrony cywilnej określonych w odrębnych przepisach;
- Przestrzeganie regulaminu pracy, przepisów BHP i p.poż.;
- Ochrona informacji niejawnych, o których mowa w ustawie o ochronie informacji niejawnych;
- Ochrona danych osobowych, o których mowa w ustawie o ochronie danych osobowych.
- Gruntowna znajomość obowiązujących przepisów z zakresu wykonywania powierzonych zadań;
- Dbanie o dobre stosunki międzyludzkie w miejscu pracy, o ład, porządek oraz ochronę powierzonego mienia;
- Stałe podnoszenie kwalifikacji zawodowych i usprawnianie swojej pracy oraz właściwe rozplanowanie i organizacja własnej pracy na zajmowanym stanowisku;
- Akceptacja wniosków urlopowych podległych pracowników.
- Inne zadania zlecone przez bezpośredniego przełożonego lub Burmistrza Bychawy.
- list motywacyjny opatrzony własnoręcznym podpisem oraz numerem telefonu kontaktowego lub e-mailem;
- życiorys zawodowy (cv ) opatrzony własnoręcznym podpisem;
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie opatrzony własnoręcznym podpisem;
- ,,Zgoda na przetwarzanie danych osobowych” opatrzona własnoręcznym podpisem;
- kserokopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie;
- kserokopie świadectw pracy lub zaświadczeń dokumentujących posiadany staż pracy (zaświadczenie o zatrudnieniu dokumentuje wyłącznie bieżący okres zatrudnienia tj. niezakończony stosunek pracy oraz okresy zatrudnienia występujące przed wejściem w życie przepisów nakazujących wydawanie świadectw pracy);
- kserokopie innych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i umiejętności tj. certyfikaty, zaświadczenia, referencje itp. (jeżeli kandydat takie posiada);
- oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego opatrzone własnoręcznym podpisem;
- oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych opatrzone własnoręcznym podpisem;
- oświadczenie kandydata o braku prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe opatrzone własnoręcznym podpisem;
- oświadczenie o braku przeciwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na wskazanym stanowisku opatrzone własnoręcznym podpisem.
- stanowisko: administracyjne, kierownicze;
- praca decyzyjna;
- wymiar czasu pracy: pełny wymiar czasu pracy (1 etat);
- praca w budynku nie posiadającym windy
- stanowisko związane z pracą przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz. na dobę;
- stanowisko związane z obciążeniem psychofizycznym – stres związany z kierowaniem zespołem pracowników, zakresem odpowiedzialności i obowiązków;
- praca w zespole;
- praca w godzinach: poniedziałek 8.00 – 16.00, wtorek-piątek 7.15 – 15.15.
W listopadzie 2024 r. - miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Bychawie , w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych był wyższy niż 6%.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć w Punkcie Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Bychawie lub przesłać poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP, z wykorzystaniem kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego albo pocztą na adres: Urząd Miejski w Bychawie Partyzantów 1, 23-100 Bychawa w zamkniętej kopercie A4 oznaczonej imieniem i nazwiskiem i adresem do korespondencji kandydata z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko: Dyrektor Wydziału Rozwoju, Strategii i Projektów w Urzędzie Miejskim w Bychawie (1 etat)”, w terminie do dnia 23 grudnia 2024 r. do godz. 12.00 (decyduje data wpływu do urzędu). Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie, jak również nie spełniające wymogów formalnych nie będą rozpatrywane.
- Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną telefonicznie zaproszeni na postępowanie kwalifikacyjne obejmujące rozmowę kwalifikacyjną.
- Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Bychawie (https://umbychawa.bip.lubelskie.pl) oraz na tablicy informacyjnej w budynku Urzędu Miejskiego w Bychawie ul. Partyzantów 1.
- W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym umowę o pracę zawiera się na czas określony (nie dłużej niż 6 miesięcy). W czasie trwania umowy organizuje się służbę przygotowawczą kończącą się egzaminem, którego pozytywny wynik jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika.
- W związku z wejściem w życie od dnia 25 września 2024 r. ustawy z dnia 14 czerwca 2024 o ochronie sygnalistów (Dz.U z 2024 r., poz. 928), informuję, że zgodnie z art. 24 ust. 6 ww. ustawy, o obowiązku informowania przyszłych pracowników, iż w Urzędzie Miejskim w Bychawie, obowiązuje procedura zgłoszeń wewnętrznych. Każdorazowo osoba zainteresowana jej treścią może ją uzyskać do wglądu w siedzibie Urzędu Miejskiego.
Dodano do BIP dnia 12-12-2024 16:35:03