Zastępca Skarbnika Gminy (1 etat)
Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia jeden z poniższych warunków:
- ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
- ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,
- jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
- posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
Wymagania niezbędne:
Do konkursu może przystąpić osoba, która:
- ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że odrębne ustawy uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwa polskiego;
- ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
- nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
- posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego;
- spełnia jeden z poniższych warunków:
- ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
- ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,
- jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
- posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
- posiada co najmniej 3 letni staż pracy,
- nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- cieszy się nieposzlakowaną opinią
- posiada znajomość ustaw i przepisów wykonawczych oraz formularzy dotyczących wykonywania obowiązków na zajmowanym stanowisku, a w szczególności:
- ustawy o finansach publicznych,
- ustawy o rachunkowości,
- ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego,
- ustawy o podatku od towarów i usług,
- ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- ustawy o samorządzie gminnym,
- ustawy o pracownikach samorządowych.
-
posiada umiejętność obsługi urządzeń biurowych, komputera w obszarze środowiska Windows oraz pracy z programami z pakietu MS Office (Word, Excel).
Wymagania dodatkowe:
- preferowane doświadczenie w księgowości w jednostkach sektora finansów publicznych,
- umiejętność obsługi programów finansowo-księgowych,
- odpowiedzialność, staranność, rzetelność, systematyczność, terminowość, zdolności analityczne,
- wysoka kultura osobista, umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, odporność na stres.
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
- dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych finansowych z planem finansowym, kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
- zastępowanie skarbnika gminy podczas jego nieobecności w zakresie wszystkich powierzonych mu spraw,
- kontrasygnowanie czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych podczas nieobecności skarbnika gminy,
- współpraca przy naliczaniu oraz kontrola rozliczenia dotacji przekazywanych z budżetu gminy,
- udział w pracach przy opracowywaniu projektu budżetu gminy i wieloletniej prognozy finansowej oraz ich zmianach,
- udział w opracowywaniu rocznych informacji z wykonania budżetu gminy i wieloletniej prognozy finansowej,
- systematyczne kontrolowanie, analiza i nadzór nad wykonaniem budżetu gminy,
- udział w przygotowaniu projektów uchwał na sesję rady miejskiej i zarządzeń Burmistrza,
- sprawowanie nadzoru nad terminowym regulowaniem zobowiązań finansowych gminy,
- sprawowanie nadzoru nad właściwym przebiegiem i rozliczeniem inwentaryzacji,
- nadzór nad rozliczaniem przez urząd wniosków o dofinansowanie projektów z funduszy zewnętrznych,
- współpraca z wydziałami merytorycznymi przy przygotowywaniu wniosków o przyznanie środków zewnętrznych,
- współpraca ze skarbnikiem gminy przy realizacji funduszu sołeckiego,
- kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego dokumentacji związanej z zakresem obowiązków, zgodnie z instrukcją kancelaryjną i archiwalną,
- koordynowanie czynności związanych z funkcjonowaniem kontroli zarządczej w urzędzie.
- list motywacyjny opatrzony własnoręcznym podpisem oraz numerem telefonu kontaktowego lub e-mailem;
- życiorys zawodowy (cv ) opatrzony własnoręcznym podpisem;
- oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych opatrzone własnoręcznym podpisem;
- oświadczenie kandydata o braku prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe opatrzone własnoręcznym podpisem;
- oświadczenie kandydata o braku prawomocnego skazania za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe opatrzone własnoręcznym podpisem;
- oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego opatrzone własnoręcznym podpisem;
- oświadczenie kandydata o znajomości języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego opatrzone własnoręcznym podpisem;
- w przypadku osoby nie posiadającej obywatelstwa polskiego oświadczenie o posiadanym obywatelstwie opatrzone własnoręcznym podpisem;
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie opatrzony własnoręcznym podpisem;
- ,,Zgoda na przetwarzanie danych osobowych” opatrzona własnoręcznym podpisem;
- kserokopia dokumentu potwierdzającego wymagane wykształcenie;
- kserokopie świadectw pracy lub zaświadczeń dokumentujących posiadany staż pracy (zaświadczenie o zatrudnieniu dokumentuje wyłącznie bieżący okres zatrudnienia tj. niezakończony stosunek pracy oraz okresy zatrudnienia występujące przed wejściem w życie przepisów nakazujących wydawanie świadectw pracy);
- kserokopie innych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i umiejętności tj. certyfikaty, zaświadczenia, referencje itp. (jeżeli kandydat takie posiada).
- praca o charakterze administracyjno-biurowym,
- stanowisko pracy związane z pracą przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz./dobę,
- wymiar czasu pracy: pełny wymiar czasu pracy (1 etat),
- miejsce pracy: Urząd Miejski w Bychawie, ul. Partyzantów 1 (praca wykonywana w budynku nie posiadającym windy),
- praca w godzinach: poniedziałek 8.00 – 16.00, wtorek-piątek 7.15 – 15.15.
W sierpniu 2024 r. (miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia) wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Bychawie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych był wyższy niż 6%.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w Punkcie Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Bychawie lub pocztą na adres: Urząd Miejski w Bychawie ul. Partyzantów 1, 23-100 Bychawa w zamkniętej kopercie A4 oznaczonej imieniem i nazwiskiem oraz adresem do korespondencji kandydata z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko: Zastępca Skarbnika Gminy (1 etat)”, w terminie do dnia 23 września 2024 r. do godz. 16.00 (decyduje data wpływu do urzędu).
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie, jak również nie spełniające wymogów formalnych nie będą rozpatrywane.
Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną telefonicznie zaproszeni na postępowanie kwalifikacyjne obejmujące: test i rozmowę kwalifikacyjną.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Bychawie (https://umbychawa.bip.lubelskie.pl) oraz na tablicy informacyjnej w budynku Urzędu Miejskiego w Bychawie ul. Partyzantów 1.
W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym umowę o pracę zawiera się na czas określony (nie dłużej niż 6 miesięcy). W czasie trwania umowy organizuje się służbę przygotowawczą kończącą się egzaminem, którego pozytywny wynik jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika.
Dodano do BIP dnia 12-09-2024 08:04:12