IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium
6.1.
Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 25 000 PLN
(słownie złotych: dwadzieścia pięć tysięcy).
6.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze
poręczeniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b
ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej
Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110).
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący
rachunek bankowy zamawiającego: Rejonowy Bank Spółdzielczy w Bychawie nr
rachunku: 97 8685 0001 0017 3892 2000 0060 z adnotacją „Wadium - Znak
sprawy: GPK.271.21.2020 „Poprawa dostępności do obiektów dziedzictwa
naturalnego poprzez zagospodarowanie przestrzeni przy zalewie w
Bychawie”. Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii dokumentu
potwierdzającego dokonanie przelewu.
6.3. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, zamawiający uzna
wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego przed
upływem terminu składania ofert.
6.4. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub
ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną,
bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego,
sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami.
6.5. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna,
zamawiający wymaga oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub
poręczenia).
6.6. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą,
począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
6.7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po
wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z
wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako
najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem przypadku określonego w art. 46 ust.
4a ustawy.
6.8. Zamawiający zwraca wadium wykonawcy, którego oferta została
wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie
zamówienia publicznego.
6.9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy,
który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
6.10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę,
któremu zwrócono wadium na podstawie 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku
rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako
najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez
zamawiającego.
6.11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w
odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z
przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów,
potwierdzających okoliczności, o których
mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a
ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o
której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak
możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako
najkorzystniejszej.
6.12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca,
którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na
warunkach określonych w ofercie,
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z
przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Rozdziale dotyczą
również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w
przypadkach określonych w ustawie.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów
elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów
elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone
dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów
dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów
elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach
umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione
wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich
udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji
elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli
licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu
elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie
połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
cena oferty brutto | 0,60 |
dodatkowa gwarancja na roboty budowlane | 0,40 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia
zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy
podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące
podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby
ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny
ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców
w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń
informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone
do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo
ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej
umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
14.6.
zamawiający przewiduje zmianę zawartej umowy w następujących
przypadkach:
14.6.1. Zamawiający dopuszcza możliwość przesunięcia terminu zakończenia
realizacji zadania, o okres nie dłuższy niż 2 miesiące, po uzyskaniu
zgody instytucji dofinansowującej zadanie,
14.6.2. zmiana kierownika budowy w przypadku śmierci, choroby lub innych
zdarzeń losowych lub niewywiązywania się z obowiązków wynikających z
umowy – na wniosek Wykonawcy,
14.6.3. strony umowy są uprawnione do żądania zmiany wynagrodzenia
należnego z tytułu realizacji Umowy odpowiednio w przypadku zmniejszenia
lub zwiększenia ilości robót budowlanych na ilości dostosowane do
potrzeb realizacji przedmiotu zamówienia lub pominięcia poszczególnych
robót budowlanych, opisanych w dokumentacji projektowej, jeżeli zmiana
ta jest konieczna dla realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z
zasadami wiedzy technicznej i zmiana nie stanowi istotnego odstępstwa od
projektu budowlanego,
14.6.4.Strony mają prawo do przedłużenia terminu zakończenia robót o
okres trwania przyczyn, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie
terminu zakończenia robót, w następujących sytuacjach:
1) jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie
terminu zakończenia robót będą następstwem okoliczności, za które
odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w szczególności będą następstwem
nieterminowego przekazania terenu budowy, konieczności zmian
dokumentacji projektowej w zakresie, w jakim te okoliczności miały lub
będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie terminu zakończenia robót,
2) gdy wystąpią niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające
prawidłowe wykonanie robót, w szczególności z powodu technologii
realizacji prac określonej: przedmiotem zamówienia, normami lub innymi
przepisami, wymagającej konkretnych warunków atmosferycznych, jeżeli
konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem
okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
3) gdy wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych lub innych robót
niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia ze względu na zasady
wiedzy technicznej, oraz udzielenia zamówień dodatkowych, które
wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu zamówienia, wystąpienia
niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi
przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub
usunięcia tych kolizji,
4) wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich
zaniechanie przez właściwe organy administracji państwowej, które nie są
następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
5) gdy wystąpią opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień,
itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy
przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w
przepisach prawa, w którym te decyzje powinny zostać wydane oraz nie są
następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu nie
dopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich
wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od
Wykonawcy,
6) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu
zamówienia zgodnie z jej postanowieniami.
14.6.5. Wykonawca jest uprawniony do żądania zmiany umowy w zakresie
materiałów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót
budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu Umowy w
następujących sytuacjach:
1) konieczności zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętej
przedmiotem zamówienia, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań
technicznych lub technologicznych, niż wskazane w Szczegółowym opisie
zamówienia, a wynikających ze stwierdzonych wad dokumentacji lub zmiany
stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie
przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub nienależytym
wykonaniem przedmiotu zamówienia,
2) konieczności realizacji robót wynikających z wprowadzenia w
dokumentacji projektowej zmian uznanych za nieistotne odstępstwo od
projektu budowlanego, wynikających z art. 36a ust. 1 Prawa budowlanego,
3) wystąpienia warunków terenu budowy odbiegających w sposób istotny od
przyjętych w Szczegółowym opisie zamówienia, w szczególności napotkania
niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji.
4) konieczności zrealizowania przedmiotu zamówienia przy zastosowaniu
innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany
obowiązującego prawa,
5) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu
zamówienia zgodnie z jej postanowieniami.
14.6.6. Zamawiający jest uprawniony do żądania zmiany sposobu
rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy w związku
ze zmianami zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie
projektu lub zmianami wytycznych dotyczących realizacji projektu.
14.6.7. Jeżeli Wykonawca uważa się za uprawnionego do przedłużenia
terminu zakończenia robót, zmiany umowy w zakresie materiałów,
parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych,
sposobu i zakresu wykonania przedmiotu umowy lub zmiany wynagrodzenia
lub zmiany umowy na innej podstawie wskazanej w niniejszej umowie,
zobowiązany jest do przekazania Inspektorowi nadzoru inwestorskiego
wniosku dotyczącego zmiany umowy wraz z opisem zdarzenia lub
okoliczności stanowiących podstawę do żądania takiej zmiany. Wniosek
powinien zostać przekazany niezwłocznie, po dniu w którym Wykonawca
dowiedział się, lub powinien dowiedzieć się o danym zdarzeniu lub
okolicznościach. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia wraz z
wnioskiem wszelkich innych dokumentów wymaganych umową, w tym propozycji
rozliczenia przygotowanej w oparciu o zasady opisane w umowie, i
informacji uzasadniających żądanie zmiany Umowy, stosowanie do zdarzenia
lub okoliczności stanowiących podstawę żądania zmiany.
14.6.8.Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia bieżącej dokumentacji
koniecznej dla uzasadnienia żądania zmiany i przechowywania jej na
Terenie budowy lub w innym miejscu wskazanym przez Inspektora nadzoru
inwestorskiego.
14.6.9. Po otrzymaniu wniosku, o którym mowa powyżej Inspektor nadzoru
inwestorskiego jest uprawniony, bez dokonywania oceny jego zasadności,
do kontroli dokumentacji przygotowanej do wniosku i wydania Wykonawcy
polecenia prowadzenia dalszej dokumentacji bieżącej uzasadniającej
żądanie zmiany.
Po otrzymania powyższego wniosku wraz z propozycją wyceny robót i
informacji uzasadniających żądanie zmiany umowy Inspektor nadzoru
inwestorskiego zobowiązany jest do pisemnego ustosunkowania się do
zgłoszonego żądania zmiany umowy i odpowiednio propozycji wyceny robót, i
przekazania go Zamawiającemu wraz z uzasadnieniem, zarówno w przypadku
odmowy, jak i akceptacji żądania zmiany.
14.6.10. Po otrzymaniu żądania zmiany, zaopiniowanego przez Inspektora
nadzoru inwestorskiego, Zamawiający powiadomi Wykonawcę o akceptacji
żądania zmiany umowy i terminie podpisania aneksu do Umowy lub
odpowiednio o braku akceptacji zmiany.
14.6.11. W przypadku ustawowej zmiany podatku od towarów i usług dot.
przedmiotu umowy stronom będzie przysługiwało prawo zmiany wysokości
wynagrodzenia umownego, odpowiednio do ustalonej przez ustawodawcę
zmiany wysokości podatku VAT,
14.6.12. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu
stron, wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
Nie
ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w
rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli
wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert lub wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu, zastrzegł, że nie mogą być one
udostępniane oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę
przedsiębiorstwa. W takim przypadku wykonawca oznacza informacje
stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa klauzulą „tajemnica
przedsiębiorstwa - nie udostępniać”. Wykonawca nie może zastrzec nazwy
(firmy) oraz jego adresu, a także informacji dotyczących ceny, terminu
wykonania zamówienia, okresu gwarancji zawartych w jego ofercie.
Uwaga: W przypadku braku wykazania (złożenia właściwego uzasadnienia w
terminie składania ofert), iż zastrzeżone dane stanowią tajemnicę
przedsiębiorstwa, Zamawiający uzna, iż nie została spełniona przesłanka
podjęcia niezbędnych działań w celu zachowania ich poufności i dane te
staną się jawne od momentu otwarcia ofert.
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
31.12.2020, godzina:
10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną
potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg
ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
polski
IV.6.3) Termin związania ofertą:
do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały
być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe: